Inleiding configuratie
Vanuit het Knoppenmenu aan de rechterzijde van het scherm, in het Servicemenu kun je de Configuratie-pagina openen. Zie ook Bokbiz schermindeling.
Binnen Bokbiz spreken wij van Administraties en Ondernemingen. Een administratie is een administratieve eenheid waarin één of meerdere ondernemingen worden geadministreerd. Een organisatie is dan de administratie en de onderliggende ondernemingen. De onderneming leg je vast op niveau van de rechtspersoon (eenmanszaak, VOF, CV, BV etc).
Je hebt toegang tot één administratie en één onderneming tegelijkertijd. Je kiest de administratie en onderneming in het menu. Als je een enkele administratie en onderneming voert (in de meeste gevallen), dan zie je in plaats van het keuzemenu de naam/omschrijving van de administratie en daaronder de naam van de onderneming.
Deze en andere ondernemings en administratieve gegevens kun je wijzigen via deze menu's.
Onderdelen in Configuratie
- Administratie, hier kun je ook& parameters instellen voor de administratie
- Onderneming, lijst met ondernemingen, wijzigen van gegevens en hier kan je parameters voor de onderneming instellen
- Produkten en diensten, terugkerende produkten en/of diensten vastleggen
- Factuursoorten, meerdere merken/labels, maak verschillende facturen aan met hun eigen details
- Balansrekeningen, onderhouden van balansrekeningen
- Gebruikers, voeg gebruikers toe en beheer bestaande gebruikers
- Kostenplaatsen, meerder activiteiten, maak hier een splitsing tussen deze
- Kostensoort, maak onderscheid tussen de verschillende kosten
- Boekjaren, onderhoud de periodes waarover het financieel verslag loopt
Let op! Het gebruik van deze functionaliteit is niet gratis, dit betreft een extra Bokbiz module.