Uitleg administratie en onderneming in Bokbiz

Voor maximale flexibiliteit wordt in Bokbiz onderscheid gemaakt tussen 'Administratie' en 'Onderneming'. Een administratie kan meerdere ondernemingen bevatten, ook is het mogelijk om als gebruiker meerdere administraties aan te maken. Wanneer is dit zinvol?

Meerdere administraties?

Met meerdere administraties is het mogelijk om verschillende ondernemingen gescheiden van elkaar te administreren. Dit is bijvoorbeeld van toepassing wanneer je als administrateur met verschillende klanten werkt die elk wel hun eigen administratie moeten kunnen inzien, maar niet die van andere klanten.

Let op! Het gebruik van deze functionaliteit is niet gratis, dit betreft een extra Bokbiz module.

Meerdere ondernemingen?

Met meerdere ondernemingen administreren is het mogelijk om verschillende ondernemingen in één administratie te administreren. Dit is bijvoorbeeld van toepassing wanneer je meerdere BV's hebt, voor elke BV maak je dan een onderneming aan.

Let op! Het gebruik van deze functionaliteit is niet gratis, dit betreft een extra Bokbiz module.

Wat is standaard?

Standaard wordt bij het maken van een nieuwe boekhouding één administratie met één onderneming aangemaakt.