Koppel bestand uit Dropbox aan een transactie

Dropbox configuratie

Je hebt in het configuratie menu een koppeling met Dropbox gerealiseerd. Je kan nu een bestand uit dropbox koppelen aan een transactie (bijvoorbeeld een factuur van een leverancier en de boeking van de bedrijfsuitgave)

Dropbox

Zorg dat een te koppelen bestand in Dropbox staat. In Bokbiz kun je voor geselecteerde transactiesoorten/mutaties bestanden koppelen. Hiervoor werd voor elke transactiesoort/mutatie een folder aangemaakt in de Dropbox app-folder 'Bokbiz Boekhouden'.

Bestanden bij een transactie

Start een nieuwe transactie vanuit het Transactie-menu (bijvoorbeeld een Boek Bedrijfsuitgave) of open een eerder ingevoerde transactie. Je ziet nu het Dropbox-logo in één van de tabs van het invoerscherm.

Klik op het Dropbox-logo. Er wordt een overzicht getoond van gekoppelde bestanden, of de melding dat er (nog) geen bestanden gekoppeld zijn. Getoond wordt een overzicht met bestandsnaam - Omschrijving - Datum en Omvang (size). Klik je op bestandsnaam, dan wordt het aan de boeking gekoppelde bestand gedownload en getoond (afhankelijk van de browser-instellingen).

Koppeling realiseren

Kies 'Bestand toevoegen' (groene knop, rechtsonder). Er wordt nu een pop-up scherm geopend met daarin de bestanden (in de folder behorende bij de transactiesoort) die je kan toevoegen. Kies het bestand dat hoort bij de boeking en geef een omschrijving.

Koppeling verwijderen

Achter de gegevens zie je een icoon staan. Wanneer je met je muis over het icoon gaat verschijnt de tekst 'verwijder'. Klik je op dit icoon dat wordt de koppeling tussen de transactie en het bestand ongedaan gemaakt. Het bestand zelf wordt niet verwijderd uit jouw Dropbox. Het bestand komt hiermee weer beschikbaar om opnieuw te worden gekoppeld aan een transactie.